Chelsea FC heeft weer een gewaagd nieuw thuistenue op de markt gebracht. De Engelsen staan erom bekend dat de designers zich volledig mogen uitleven op een nieuw ontwerp. “We Burn Blue” is de manier waarop de club de supporters enthousiast maakt over het tenue dat direct verkrijgbaar is.
“Voor 2024/25 markeert het begin van een nieuw tijdperk onder hoofdcoaches Enzo Maresca en Sonia Bompastor,” zo luidt het persbericht van de club uit de Premier League. Bovendien vertolkt niet alleen trainer Enzo een hoofdrol in de campagne, maar ook sterspeler Cole Palmer is ingezet om het nieuwe thuisshirt te promoten.
De supporters reageren echter wisselend op het nieuwe tenue. Sommige fans noemen het shirt zelfs het lelijkste uit de rijke clubhistorie van Chelsea FC. Nike heeft namelijk gekozen voor de clubkleur blauw met daarin oranje details. Zo is bijvoorbeeld het logo van Nike en Chelsea FC voorzien van een oranje rand. Daarnaast zijn de uiteinden van de mouw verwerkt in het oranje met wit.
Daarnaast is het ontwerp ook doorgetrokken naar het trainingsbroekje. Nike heeft er niet voor gekozen om een rustigere uitstraling te creëren door een overwegend zwart design te gebruiken. De voetbalsokken zijn wit als basiskleur met het Nike-logo in blauw afgebeeld. Het nieuwe shirt is te koop vanaf 130 euro in diverse webshops.
Ook dit jaar geen shirtsponsor
Net als afgelopen seizoen beschikt Chelsea FC niet over een shirtsponsor. De Engelsen hebben nog geen akkoord weten te bereiken met een geïnteresseerde partij. Telecommunicatiebedrijf Three was de laatste partij die in zee ging met de club uit de Premier League, maar een opvolger is nog niet gevonden. Zo zijn onderhandelingen met Paramount+ recent stukgelopen.
Geef een reactie