Press ESC to close

AC Milan lanceert in samenwerking met fashionmerk vierde tenue

AC Milan, Puma en het fashionmerk Koché hebben een vierde tenue op de markt gebracht. De Italiaanse topclub speelt 26 februari in de thuiswedstrijd tegen Atalanta voor het eerst in de nieuwe shirts. Supporters reageren wisselend op het shirt dat sinds vandaag verkrijgbaar is. Naast een vierde uitshirt is er ook een keepershirts op de markt gebracht.

De clubkleuren zwart, rood en goud die gebruikt zijn vallen bij iedereen in de smaak, maar de opvallende patronen zorgen voor kritische reacties op sociale media. De designers hebben zich laten inspireren door 8-bits computerspellen die in het verleden werden gespeeld. Koché heeft als doel om oude technologie in een modern jasje te steken. Het ontwerp gaat ook gebruikt worden in de populaire game Rocket League.

Casper Stylsvig, verantwoordelijk voor de omzet uit merchanising van de regerend landskampioen, is trots op het tenue. ”Dit vierde tenue past perfect in de innovatieve drang om een pionier en trendsetter te zijn. Het tenue combineert erfgoed, innovatie en het is een bewijs van het vermogen van AC Milan om voetbal en mode op een geloofwaardige en authentieke manier samen te voegen.”

”Het was zo’n eer voor mij om aan dit cultshirt te werken’’, vertelt modeontwerpster Christelle Kocher.  ‘’Ik ben een voetbalfan en AC Milan is een van de meest iconische voetbalclubs aller tijden. Ik ben erg trots om de AC Milan-spelers op het veld een elegante KOCHÉ-toets te geven. Het was een waar genoegen om diep in het DNA van AC Milan te duiken en mijn moderne kijk op de rode en zwarte strepen te geven.”

Het vierde tenue van AC Milan voor het seizoen 2022/2023

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *