Press ESC to close

Feyenoord lanceert op verjaardag nieuw uitshirt

Feyenoord heeft het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2024-25 officieel gepresenteerd. De Rotterdammers gaan het tweede seizoen in met kledingsponsor Castore. Het Britse merk heeft gekozen voor een overwegend zwart shirt met de Rotterdamse vlag subtiel erin verwerkt.

Het nieuwe uitshirt van Feyenoord is een eerbetoon aan de historische bruggen en de indrukwekkende architectuur van Rotterdam, zo laat de club uit de Eredivisie weten in het persbericht. Aan het uiteinde van de mouw en de kraag is de Rotterdamse groen-wit-groen verwerkt. Het patroon in het shirt is een eerbetoon aan de historische bruggen en de indrukwekkende architectuur van Rotterdam.

Op de buitenkant van de kraag is ‘1908’ verwerkt in het shirt van Feyenoord, verwijzend naar het oprichtingsjaar. Bovendien heeft Feyenoord het shirt gelanceerd op de dag dat de club 116 jaar oud is geworden. Daarnaast is het pas de vijfde keer in de clubgeschiedenis dat er wordt gekozen voor een overwegend zwart shirt.

De designers van Castore hebben gekozen voor een geborduurd logo op de linkerborst. Daarnaast zijn de sponsoruitingen in het wit afgebeeld, waaronder die van de nieuwe sponsor op de borst van het shirt. Bovendien is Feyenoord sinds dit jaar in zee gegaan met MediaMarkt. Het elektronica bedrijf is de komende vijf seizoenen de hoofdsponsor van de Rotterdammers. Verder is ook op de achterkant van het shirt dit seizoen Prijsvrij Vakanties zichtbaar.

Het tenue voor het seizoen 2024-25 wordt afgemaakt door een zwart broekje en zwarte voetbalsokken. Daarbij is de kleur groen subtiel verwerkt. Verder is het shirt gemaakt van een versterkte vochtregulerende stof, waardoor het beter ademt en minder vocht vasthoudt. Dit zorgt ervoor dat het comfortabel zit tijdens intense prestaties en nat weer. Bovendien geven de Raglan mouwnaden je bovenlichaam optimale bewegingsvrijheid.

Het nieuwe uitshirt van Feyenoord