De regerend kampioen van Duitsland gaat spelen in een schitterend uittenue voor het seizoen 2024-25. Castore heeft voor Bayer 04 Leverkusen een tenue ontworpen met gouden details in het shirt verwerkt. De club uit Leverkusen wordt hiermee geëerd met de allereerste Bundesliga titel in de geschiedenis.
Waar iedereen dacht dat alleen Borussia Dortmund in staat was om Bayern München van de troon te stoten, was het Bayer 04 Leverkusen dat er verrassend genoeg in slaagde. De recordkampioen wist elf keer op rij kampioen van Duitsland te worden, totdat Xabi Alonso met Bayer Leverkusen een indrukwekkende prestatie leverde.
Het kampioenschap is dan ook uiteraard gebruikt door de designers van Castore als grote inspiratiebron. Het Britse kledingmerk heeft niet alleen het eigen logo in goud verwerkt op het shirt, ook het logo van de club zelf is schitterend geborduurd in het shirt, dat overwegend wit is. De hoofdsponsor Barmenia, een onafhankelijke verzekeringsgroep, staat groot op de borst in het zwart. Net als de mouwsponsor aan de linkerkant.
Niet alleen refereert het goud naar het kampioenschap van afgelopen seizoen. Bayer 04 Leverkusen viert ook nog eens het 120-jarige bestaan van de club. De Bundesliga patch is ook in het goud zichtbaar op het uittenue. De Duitse club gaat het nieuwe shirt dragen in de Bundesliga, het bekertoernooi en de Champions League wedstrijden.
Bayer 04 Leverkusen verwerkt bijnaam in het goud
In het shirt zit een grijs zigzagpatroon verwerkt. Daarnaast is er in de nek de tekst “Werkself” zichtbaar in het goud. Werkself is een veelgebruikte bijnaam van Bayer 04 Leverkusen. De vrije vertaling daarvan is “De fabriekswerkers”, wat weer refereert aan het ontstaan van de club. In 1903 is de Duitse club opgericht voor 170 arbeiders van een fabriek in Leverkusen. Inmiddels is de club uitgegroeid tot een van de grootste clubs in Duitsland.