Press ESC to close

Aston Villa van Castore naar Adidas: dit is het eerste thuisshirt

Adidas is de nieuwe kledingsponsor van Aston Villa. De Engelsen waren niet tevreden met Castore vanwege kwaliteitsproblemen en stapten daarom over naar het Duitse kledingmerk. Adidas en de club uit de Premier League hebben vandaag het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2024-25 officieel gelanceerd.

Castore heeft in korte tijd een opmars gemaakt in de voetbalwereld. Het Britse merk groeide snel, en de snelle opschaling van het bedrijf ging vaak ten koste van de kwaliteit van het merk. Aston Villa kreeg gedurende het seizoen honderden klachten van supporters en besloot mede daarom de overstap naar Adidas te maken.

Niet alleen supporters waren ontevreden; ook spelers hadden klachten. Met name de ‘wet look’ was een punt van aandacht bij Castore. Het lukte hen niet om dit tijdig op te lossen, waardoor Aston Villa ervoor koos om over te stappen. De shirts van Castore boden niet voldoende ventilatie. Adidas maakt gebruik van de HEAT.RDY-technologie om dit probleem te voorkomen.

Adidas Tiro 24 template

De kleuren van het nieuwe thuisshirt zijn bordeauxrood met lichtblauwe afwerking. De basis van het shirt is de Adidas Tiro 24 template. Het materiaal is hetzelfde als dat van de shirts van Bayern München en Arsenal. De achterkant van het shirt is voorzien van een logo dat verwijst naar het 150-jarige bestaan en dat valt goed in de smaak bij de supporters.

De ontwerpers hebben ook het logo vernieuwd. Afgelopen seizoenen werd er voor het eerst sinds 1991-1992 weer gebruikgemaakt van een rond afgewerkt logo. Nu stapt Aston Villa weer terug naar een schild op de borst. Het is de vijfde keer in de clubgeschiedenis dat de club het logo aanpast. Naast een nieuw logo is Betano de nieuwe hoofdsponsor van de club uit de Premier League.

Aston Villa thuisshirt 2024-25